Living and enjoying the good life!! - Reisverslag uit Bryden, Australië van Regina Witteveen - WaarBenJij.nu Living and enjoying the good life!! - Reisverslag uit Bryden, Australië van Regina Witteveen - WaarBenJij.nu

Living and enjoying the good life!!

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina

03 April 2016 | Australië, Bryden

G'day Mate!

Hoogtijd om weer eens wat van me te laten horen! Dus.. waar was ik gebleven? Poee.. nu ik hier zo zit en deze blog begin te schrijven besef ik me weer even wat ik nu alweer heb meegemaakt in zo'n korte tijd en dat het moeilijk zal zijn dit allemaal samenhangend op papier te krijgen! Afijn, m'n laatste verslag sloot ik af in Rotorua, Nieuw Zeeland, en zou ik verder gaan naar Taupo.

Vanuit Rotorua had ik de bus naar Taupo wat maar iets van 1,5 was. In Taupo zou ik Michael en Erik weer treffen, 2 jongens die ik had leren kennen in de groep met Australian Backpackers. Ik had ze al gezien in Rotorua en hun gingen 1 dag eerder dan ik naar Taupo, en dus besloot ik hetzelfde hostel als hun te boeken daar. Ingecheckt in het hostel en daarna met Michael naar de Huka Falls geweest en een natuurlijke hotpool. Dat was een soort meer dat door de geysers of vulkanen ofzoiets van nature erg warm water had. Chil! Dus daar wat uurtjes gespendeerd tot we 'beppehânen' hadden en vervolgens terug naar het hostel en daar 's avonds wat biertjes gedronken! De volgende dag was het weer niet bepaald om over naar huis te schrijven... Eerst wat rondgereden en uiteindelijk weer terug in Taupo een voor backpackers begrippen veel te dure lunch gehad maar ach, soms moet je jezelf ook even trakteren nou, ik bedoel alsof het leventje hier niet al goed genoeg is haha ;) 's Avonds vroeg op bed want.... De volgende dag stond de Tongariro Crossing op het programma!! Een van de populairste hiking tochten van NZ. 19,6 kilometer klimmen en klauteren! In het hostel in Rotorua had ik Bibi ontmoet en zij was ook in Taupo dus we besloten de tocht samen te lopen! Nou ik kan wel zeggen dat dit een waar hoogtepunt was, in alle opzichten! Geweldige tocht! Ik moet zeggen dat we het ook wel echt hadden getroffen met het weer! Prachtige uitzichten! Echt ontzettend genoten! Een foto zegt meer dan duizend woorden dus die zitten in het album! ;-) Ik heb er in totaal 6,5 uur over gedaan, daarna moest ik nog even wachten op de shuttle bus en toen die er eindelijk was kon ik amper nog lopen.. omdat ik even had stil gezeten was mn voet wel zo ontzettend stijf geworden! Maar ach, You Only Live Once! Het was het meer dan waard! 's Avonds met Bibi pizza gegeten en besloten samen verder te reizen! Want, samen is leuker dan alleen! Next stop; Wellington! In totaal 2 nachten in Wellington geweest, een leuke stad!

Zaterdags gingen we met de ferry naar het zuider eiland! Ik had erg veel zin om naar het zuider eiland te gaan want ik had gehoord dat het nog mooier was dan noord dus bring it on! Om 07:00 zou de bus ons oppikken richting de ferry's.. en ik moet zeggen, ik ben zelf ook niet echt van de tijd maar dit was meer dan alleen het 'Witteveen kwartiertje'.. het werd 07:15, 07:20, 07:25... het begon me aardig op mijn zenuwen te werken! Om 09:00 hadden we de ferry en dat zou vast goed komen maar ik had voor die bus betaald dus please laat 'm komen want ik blijf een backpacker! En ja hoor, een half uur te laat maar hij was er! En de chauffeur deed alsof er niets aan het handje was dus besloot ik dat ook maar te doen :p De tocht van noord naar zuid met de ferry duurde iets van 3 uur.. Bibi en ik hadden werkelijk nog geen idee wat we gingen doen wanneer we aankwamen en hoe we dat gingen doen.. heerlijk! Live life unplanned :D Tijdens de boottocht zagen we een bericht van een jongen die opdezelfde ferry zat als ons die een lift aanbood! Nou super natuurlijk! Dus op de ferry kennis gemaakt en in Picton de auto opgepikt en daarna met hem meegereden naar de eerste bestemming. Riwaka. We hadden hier echt een super mooi hostel op een super vette plek midden in de natuur! Hier 3 nachten gebleven en vanuit daar het Abel tasman National park verkend. We hebben daar een boottocht gedaan en een hiking tocht! Echt een geweldige omgeving! Zeehonden gespot en echt prachtige stranden! Ook heb ik hier een de SKYDIVE GEDAAN!!! Dit was echt MACHTIG!! Ik werd opgepikt met een busje vanaf mijn hostel! Bibi ging mee voor de support =) haha... Klein beetje zenuwachtig maar ik had er zin in! Gek idee dat je uit een vliegtuig gaat springen haha.. Ik ging springen vanaf een hoogte van 16,500 ft., de hoogste! Ik bedoel, als ik het doe, doe ik het goed ;-) Toen dus het vliegtuig in. Er waren nog 2 anderen en ik was als laatst. Dus ik zag hun beide het vliegtuig uitspringen en toen had ik wel even zoiets van; Waaaaaahhh OMG dit is hoog man!! haha.. maar er was geen weg terug en serieus, dit was echt AWESOME!! ECHT GEWELDIG!! Een vrije val van 70 seconden! Heerlijk! De foto's laten zien hoe mooi het was! Blij met deze ervaring! Bucketlist; Check!

Onze tijd in Motueka zat er op en de volgende bestemming zou Franz Josef zijn. Hier heb je de gletsjers welke we wilden bekijken! We besloten om liftend verder te gaan en dit heeft ons heel wat leuke momenten opgeleverd! Ik heb zoveel leuke mensen ontmoet tijdens het liften en ook heel wat gekke haha!! Als ik er aan terug denk moet ik weer lachen! In ieder geval, die dag tot aan Greymouth gelift en daar een hostel gezocht. De dag erna weer verder liftent tot aan Frans Jozef. We werden eerst meegenomen door locals. We hadden besloten om geen stuk karton met onze bestemming in ons hand te nemen want wij dachten nu stoppen ook de mensen die ons maar een klein stuk kunnen mee nemen! En inderdaad dit werkte want hun namen ons mee voor een 30 km, vanaf daar werden we opgepikt door een wat oudere man in een camper, ook een local. Bibi zat achterin en ik had de eer het pratende te houden voorin. Nou deze man had een mega accent dus na heel wat, 'sorry?', 'Pardon?' etc... besloot ik op een gegeven moment gewoon ja en amen te zeggen en zo nu en dan nee en dan hopen dat het een beetje klopte want het was bijna niet te volgen. A fijn, we reden op een gegeven moment in the middle of the knowwhere en toen sloeg hij opeens linksaf. Ik dacht ohjee wat krijgen we nou, dus ik vroeg de beste man, wat gaan we doen? Waarop hij zei; I'm gonna show you a nice lake! Uhhh creepy!! Haha.. ik dacht oke, dit is apart dus ik zei dat het niet perse hoefde maar het was echt heel mooi beloofde hij dus we reden door wat bosjes en ik dacht als dit maar niet het laatste lake is wat ik ooit ga zien! Hahaha!!
Maar uiteindelijk kwamen we, inderdaad, bij een prachtig meer aan en konden we wat foto's maken voor onze verzameling! Wat aardig van deze man niet!! Uiteindelijk weer verder en hij beloofde ons op een hele goeie plek af te droppen om verder te liften naar Frans Jozef. Nou uiteindelijk werden we afgezet op een plek in the middle of the knowwhere op een weg waar je 100 mag haha!! Thanx, mate! De auto's die er waren die sjeesden ons voorbij met een rotgang haha... dus dit ging vast even duren ;) A fijn uiteindelijk veilig en wel in Frans Josef aangekomen en daar gelijk dezelfde dag nog een hiking tocht gedaan naar de gletsjer! Prachtige omgeving weer!

De volgende dag gingen we verder naar Wanaka. We liften eerst mee met een man uit Amerika, daarna met een local en daarna werden we opgepikt door Adam uit Polen. Adam, dertiger, beetje computer-nerd type, wordt zenuwachtig van elke vrouw die in zijn buurt is en zat nu voor de komende 2,5 uur met twee vrouwen opgescheept in zijn auto. Ik weet niet of het kwam doordat hij zenuwachtig was door ons of doordat hij gewoon echt niet kon auto rijden maar een lift van Adam was alsof je in een achtbaan zat. We reden op een nogal kronkelende weg dus ja echt een weg om te scheuren was het niet. A fijn, Adam dacht hier anders over! Mop, mop, gas er op! En de rem werd ook veelvuldig gebruikt. Dit alles onder het genot van wat poolse muziek! Ge-nie-ten! En heel veel lachen haha! Uiteindelijk wonder boven wonder heelhuids aangekomen in Wanaka. Adam wilde nog even op de foto met ons voor we vertrokken! Voorruit, hij had ons tenslotte hier gebracht! Hij projecteerde zijn statief op het dak van de auto en we gingen, een tikkeltje awkward, met z'n drieën bij elkaar staan. Op het moment dat de foto werd genomen pakte Adam ons stevig vast! Haha wat werd ik ongemakkelijk van die man! Afijn, de foto hangt nu vast boven zijn bed!

Maar dus, we waren in Wanaka en wauw, wat is het ook hier weer super mooi! In Wanaka 2 dagen gebleven en weer wat hiking tochten gedaan! Nieuw zeeland is echt prachtig so far! Vanuit Wanaka zijn we naar Mount Cook gelift. Daar 2 nachten gebleven en weer een hiking track gedaan. De 'Sealy Tarns Track'. Deze track heeft 2200 traptreden! 'It swit op it gebit!' haha!! Maar de uitzichten op de top waren het meer dan waard! Super, echt een kick om dan uiteindelijk boven te zijn! Vanaf Mount Cook naar Queentown. Hier namen Bibi en ik afscheid want we hadden beide andere plannen! We hebben uiteindelijk 1,5 week samen gereisd wat echt prima is bevallen! Erg gezellig gehad! :D Ik ben vanaf Mount Cook tot aan Queenstown meegelift met een stel uit Hawaii ongeveer rond de 40 jaar. En wat een leuk stel was dat! Onderweg maakten we een tussenstop en gingen we even op een terrasje zitten, biertje erbij! Ze stonden er op dat zij betaalden want ik was tenslotte een backpacker! Nou vooruit, een biertje gaat er altijd in ;) De man dronk niet, maar de vrouw dronk voor 2! Sodeju! Ze bestelde een 'Amsterdammer' en gooide 'm achterover en had 'm op voor ik de eerste slok kon nemen! Haha! Maar was erg gezellig! En wat een aardige mensen ook weer! Ik moet mezelf soms echt even in m'n handjes knijpen dat ik dit allemaal mee mag maken! Toen we er waren wisten ze niet echt waar ze me moesten afzetten dus ik zei; wat voor jullie het beste uitkomt, hier is prima! Dus de auto aan de kant en ik m'n tassen eruit en ze bedankt en uitgezwaaid! Toen ze weg waren draaide ik me om en daar stond het; Queenstown - 5 km. Haha! Ik dacht dat we al in Queenstown waren! Nou de duim omhoog dan maar weer! En nog geen minuut later werd er gestopt en kwam ik alsnog in Queenstown aan ;-) Zo makkelijk gaat dat!

Aangekomen in Queenstown en die avond Lisa, ook uit NL, ontmoet. Gelijk diezelfde avond op stap! En het werd een mooie avond waarop nog vele leuke avonden volgden in Queenstown! Ik ben uiteindelijk 5 dagen in Queenstown geweest en veel met Lisa opgetrokken. En nog met 3 anderen uit Engeland! Erg leuke tijd gehad daar! Natuurlijk de famous Ferg burger gehad! Dat is een burgertent welke erg bekend is in Queenstown! Je staat er een uur voor in de rij maar dan heb je ook wat! Een burger zo groot als je hoofd, en het proeft hemels! Een van de beste burgers ooit ;) Vanuit Queenstown door naar Christchurch gegaan via Invercargill en Dunedin. In Invercargill kreeg ik een heel bijzond telefoontje! Ik stond op de bus te wachten en daar ging de telefoon! Ik wist gelijk waar het om ging!! Peter aan de lijn! Gytha was bevallen! Zoals jullie inmiddels weten, een dochter!! Geweldig! Tranen van geluk, een nieuw wondertje in onze familie! Ik zou haar graag even willen vasthouden maar voor nu moet ik het doen met de fotos en de skype belletjes! Maar ik ben super trots!!

Christchurch is een stad waar de laatste jaren veel aardbevingen zijn geweest! Ikzelf heb zelfs een kleine van een halve minuut gevoelt, echt gek! De hele stad is eigenlijk een soort van verwoest en overal zie je schade van de aardbevingen. De hele stad staat in de steigers en er zijn veel lege panden. Dit was wel indrukwekkend en eigenlijk ook triest tegelijk om te zien! Vanuit Christchurch ben ik naar Kaikoura gereisd en daar heb ik met wilde dolfijnen gezwommen! Echt een super bijzondere ervaring! Ik vond het eerst een beetje eng, je springt van een boot af de oceaan in en je weet eigenlijk niet wat je kan verwachten en je bent in hun territorium natuurlijk! Maar het zijn echt hele speelse, vriendelijke dieren! Als je geluidjes maakte dan gingen ze om je heen zwemmen en kunstjes doen! Echt leuk en bijzonder!! Vanuit Kaikoura ben ik terug naar Christchurch gegaan. Mijn avontuur in Nieuw Zeeland zat er alweer op! Echt een prachtige tijd gehad, zoveel mooie ervaringen, een super mooie natuur, leuke mensen ontmoet, mooie gesprekken gehad! Top-tijd!

Nu inmiddels ben ik alweer 2 weken in Australië! En er moet gewerkt worden! Want 2 maanden alleen maar reizen en leuke dingen doen is leuk maar het kost ook wat! Dus aangekomen in Sydney ben ik op zoek gegaan naar een baan! Ook had ik inmiddels weer contact met Florrie en we besloten samen op zoek te gaan naar werk! Leuk!! Dus wij rond bellen en uiteindelijk had ik beet! Ik vond iets in Stanthorpe, Queensland! Aardbeien plukken en we konden 'as soon as possible' beginnen dus perfect! Wij afgereisd naar Stanthorpe waarna we aankwamen op de Strawberry Farm. Het zag er allemaal super netjes uit en de accomodatie waar we sliepen was ook super netjes! De volgende dag was onze eerste werkdag! We zijn in een groep van ongeveer 30 en er zijn in totaal 5 Europeanen. De rest is Aziaat. Wij noemen ze pannenkoeken want anders kunnen we niet over ze praten haha! Nou om een lang verhaal kort te maken; we zijn uiteindelijk na 3 dagen werken vertrokken! We werkten keihard, 10 uur per dag. En verdienden shit! Je krijgt per kilo betaalt maar je kan zo hard niet plukken dat je goed verdiend! Ik vind het niet erg om hard te werken maar dan wil ik er ook naar verdienen! We verdienden echt iets van 8 dollar per uur ofzo!! (5 euro) Het aardbeien plukken opzich was niet zulk verkeerd werk maar a fijn, we hadden er beide al snel genoeg van want voor de rest was er ook weinig te beleven op de farm met de pannenkoeken waar je niet mee kunt communiceren omdat ze geen engels kunnen! Ondertussen op zoek naar iets nieuws dus! We kregen halverwege de 3e dag een mail dat we op een andere boerderij konden komen waar we per uur betaald krijgen en nog prima ook! Dus we besloten gelijk te stoppen en daarheen te gaan, dit werd ons niet in dank afgenomen door de supervisor maar hier hadden we om het zomaar even te zeggen schijt aan! Ik was blij met ander werk en het is beter om per uur te verdienen! Inmiddels zitten we op de andere farm en hier doen we strawberry planting! Maar ook snoeien etc. Er is momenteel nog niet veel werk maar dat schijnt beter te worden! Dus dat hopen we dan maar! 'Think positive, be positive, and positive things will happen!' Dan kan er maar weer wat verdiend worden om straks weer verder te reizen! We zitten hier in ieder geval met nog 20 andere backpackers en dat is erg gezellig!! Dus ondanks dat we nu nog niet heel veel werk hebben ben ik blij dat we de pannenkoeken hebben ingeruild voor deze farm!

Nou dit was alweer een heel verhaal! Maar jullie begrijpen vast wel; ik vind het normaal al moeilijk om het kort te houden dus laat staan als ik over 5 weken moet vertellen haha! Ik heb nog steeds het gevoel dat ik maar een heel klein deel heb verteld van wat ik allemaal heb meegemaakt! Maar zoals jullie hebben kunnen lezen is alles nog onder controle hier!

I'M LIVING AND ENJOYING THE GOOD LIFE !!

Nou lieve mensen, hopelijk voor jullie wordt het langzamerhand ook wat beter weer in Nederland! Het is hier 29 graden! Dus dikke prima! De groetjes daar en een dikke tût!

Cheers! xxx tante Regina

  • 03 April 2016 - 18:43

    Age:

    Heit fynt it prachtig verhaal! Bin no alwer benijd nei et folgende verhaal.

    Gr Heit

  • 04 April 2016 - 00:21

    De Roaskes:

    Kom krekt thus fan in lette tsjinst en moaie om dan dyn ferhaal noch ff te lêzen.
    En ik bin it fansels!!! mei dyn heit iens.
    Sjoch ek ut net it ferfolch, genietsje junior!!!

    Gr xxx

  • 04 April 2016 - 13:22

    Tettje:

    wat wer n mooi ferhaal, mooi dat t sa goed mei die giet,
    no tot t oare verhaal mar wer en de appkes
    gr mem xxx

  • 04 April 2016 - 21:56

    Klaasje:

    Hoi Regine moai ferhaal en wat sjochst en beleefst un protte. Gr ek fan omke Meine

  • 05 April 2016 - 09:52

    Geeske:

    Wat een mooi en lang verhaal! Leuk om te lezen!

  • 05 April 2016 - 23:26

    Hedwich:

    Wauw mooi verhaal! De beleeft genog!! Ik bin beneid nei dien volgende verhaal!! Groetjes Hedwich

  • 06 April 2016 - 19:50

    Rikie En Klaas:

    Wat heerlijk dosto sa genietsje kinst! It is in genot om dyn ferhalen te lêzen.

    Groetjes fan omke Klaas en tante Rikie

  • 06 April 2016 - 21:57

    Rommert En KLaske:

    Live life, en sa is't mar krekt. Genietsje derfan en sa te sjen slagget dat wol.

    groetnis fan omke Rommert en tante Klaske.

  • 07 April 2016 - 17:25

    Martje:

    Wat beleef jij een prachtige dingen, stoer dat je parachute gesprongen hebt. Alles nog droog???(ha ha)
    Geweldig man, blijf genieten!!
    dikke tut us

  • 10 April 2016 - 11:44

    Karen:

    Yo Reggie! Wat in belevenissen wer. Machtig om te leasen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 4607

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 01 Augustus 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: